VERTICAL

poniedziałek, 27 czerwca 2016

Pasta fredda z tuńczykiem, awokado i limonką


Pasta na zimno to moje podstawowe danie obiadowe w upalne letnie dni. Zazwyczaj gościła na naszym stole makaronowa caprese, ale ostatnio postanowiłam wyszperać coś nowego i odświeżyć nasze wakacyjne menu. 
I tak trafiłam na przepis, który Wam prezentuję, bo dla mnie stał się smakowitym, odświeżającym odkryciem. Zaznaczam, że to danie dla miłośników awokado i tuńczyka. 

Potrzebne są:
paczka krótkiego makaronu (u mnie penne
1 dojrzałe awokado
sok z połowy cytryny
1 limonka
2 mięsiste pomidory
puszka tuńczyka w oleju
kilka listków świeżego oregano i świeżej mięty
oliwa 
sól
pieprz


Makaron gotujemy rzecz jasna al dente. Zostawiamy do przestudzenia i w międzyczasie obieramy i kroimy w kostkę awokado, a następnie skrapiamy je obficie sokiem z cytryny. Limonkę również obieramy i kroimy w półplasterki.  


Kroimy dość drobno pomidory, siekamy zioła i mieszamy wszystkie składniki z makaronem. Doprawiamy oliwą, solą i pieprzem. Bardzo odświeżające i pyszne!


LIMONKA to po włosku LIME

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Oj oj ktoś nie czyta uważnie:)))
      Limonkę również obieramy i kroimy w półplasterki.

      Usuń
  2. Okkkk. Kroimy w cienkie półplasterki i mieszamy wraz z resztą składników. Aż mam ślinotok na samą myśl, że trafiłbym na taki kawałek limonki. :) :) Przepis do sprawdzenia jak najbardziej.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.