VERTICAL

sobota, 25 lutego 2017

Cytrynowe ciasto z ricottą dla leniwych


Wstyd! Taki ze mnie leń, że naprawdę wstyd… Jak już się zabieram za pieczenie, to zwykle - byle najszybciej, najprościej, jak najmniej odmierzania i zmywania. Nie, że nie lubię - przecież uwielbiam, ale tak jestem ostatnio zmęczona, że tylko maślane spojrzenie dzieci i pytanie - jest coś słodkiego?" - są w stanie zmusić mnie do działania. Na szczęście jak do tej pory wszystkie moje eksperymenty - "szybko i łatwo" - udają się nad wyraz. Efekt jest zawsze taki, że wszystko znika nim zdąży dobrze wystygnąć. A zatem zdjęcia są jakie są!
Jak jest nas więcej leniuchów łasuchów - to zapraszam, spróbujcie! 


Potrzeba: 
2 jajka
150 g ricotty
150 g cukru
150 g mąki
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
skórka otarta z jednej dużej cytryny
cukier puder do posypania



Wszystkie składniki oprócz proszku do pieczenia wrzucić do miski i wyrabiać robotem przez około 10 minut. Po tym czasie dodać proszek i dalej chwilę wyrabiać. Przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Ja miałam pod ręką prostokątną, szczerze mówiąc mogła być ciut mniejsza, więc sugeruję Wam okrągłą ok. 22 cm. Wkładamy ciasto do pieca nagrzanego do 180 stopni na około 40 min (kontrolować nawet wcześniej - suchy patyczek, czas pieczenia zależy od wysokości ciasta). I to tyle! Cała fatyga. Radość z efektu niestety nie trwa długo, bo znika szybciej niż się piecze! 


 CUKIER PUDER - to ZUCCHERO A VELO 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.