VERTICAL

sobota, 11 listopada 2017

Spaghetti pełnoziarniste z brokułami i speckiem - poleca chef Nicola


Oto prawdziwy kulinarny debiut Mikołaja! Ja udzieliłam tylko kilku rad i odcedziłam makaron. Cała reszta w tym najważniejsze - sam pomysł - dziełem mojego młodszego syna. Zadziwił doborem produktów, a smakowity efekt końcowy był godny podziwu. Oto mamy kolejne danie, które na pewno na stałe zagości na stole w Kamiennym Domu, a Mikołaj mam nadzieję jeszcze nie raz pokaże kulinarny kunszt. Zapraszamy do stołu! Oto przed Państwem spaghetti integrali z brokułami i speckiem. 





Potrzebne są: 
Brokuły - tyle ile na zdjęciu
10 dkg speck
ok 200 ml słodkiej śmietanki
1 szalotka
1 ząbek czosnku
spaghetti pełnoziarniste - jedno z ulubionych Mikołaja
sól, pieprz, oliwa
parmezan do podania


Brokuły ugotować al dente w lekko osolonej wodzie. Nie wylewać wody z ich gotowania!!! Czosnek i szalotkę posiekać, speck pokroić w paseczki i wszystko razem podsmażyć na odrobinie oliwy. Po kilku minutach dodać również brokuły. Wymieszać, by smaki się połączyły i podlać odrobiną wody z gotowania brokułów. Wodę uzupełniać w miarę potrzeby, żeby sos nie był za suchy. W międzyczasie gotować makaron. Sos pozostawić na ogniu około 10 min, przed końcem gotowania dodać śmietankę. Doprawić do smaku - ostrożnie z solą! - speck jest słony i woda z gotowania brokułów też. Nie żałować świeżo zmielonego pieprzu. Wymieszać spaghetti z sosem i zaraz podawać posypane startym parmezanem. 


Zaręczam, że palce lizać! Naprawdę mnie Mikołaj zadziwił. Zaproponował, że to on dziś gotuje, kiedy szliśmy do marketu, a ja tradycyjnie zapytałam: "co zjemy?" Wymyślił sobie ten pełnoziarnisty makaron, który uwielbia i zaraz zaproponował do niego sos: śmietanka, brokuły i speck. To się nie mogło nie udać. Cieszę się, bo okazało się, że Mikołaj ma bardzo dobrą kulinarną intuicję.  


 BROKUŁY to po włosku BROCCOLI 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.