VERTICAL

niedziela, 12 listopada 2017

Zupa warzywna z orkiszem


Wygląda na to, że znalazłam sposób na walkę z listopadową zmorą. A może to po prostu poryw weny twórczej, która wyrwała mnie z kulinarnego bezruchu. Tak czy inaczej myślę, że wszyscy są zadowoleni, bo na stole w Kamiennym Domu, tym prawdziwym i tym wirtualnym każdego dnia pojawiają się nowe smaki. Nie mogę obiecać, że będzie tak zawsze, ale dziś korzystajmy z jesiennego wyciszenia i cieszmy się pożywną zupą, idealną na nadchodzącą … no cóż … zimę.


Potrzebne są:
2 średnie marchewki
1 łodyga selera naciowego
1 czerwona cebula lub dwie szalotki 
1 niewielki por
4 ziemniaki
pół główki włoskiej kapusty
250 g orkiszu
sól, pieprz, oliwa
bulion warzywny 
1 listek laurowy


W garnku o grubym dnie rozgrzać kilka łyżek oliwy i podsmażyć na niej posiekane marchewkę, selera i cebulę. W międzyczasie przygotować bulion. Po chwili do warzyw dodać orkisz i dalej podsmażać często mieszając.


Następnie zalać wszystko bulionem i gotować pod przykryciem na wolnym ogniu około pół godziny. Po tym czasie dodać posiekaną grubo kapustę, ziemniaki pokrojone w kosteczkę i listek laurowy i gotować wszystko jeszcze 15 minut. Doprawić do smaku i podawać skropioną oliwą i świeżo zmielonym pieprzem. Ja moją porcję wzbogaciłam jeszcze startym serem typu fontina.
Zdrowo, niedrogo, pracy niewiele, a tak pysznie! Czego chcieć więcej?
Smacznego!


ORKISZ to po włosku FARRO 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.